Tuesday 31 March 2015

Ευρωπαϊκή Ένωση, Κύπρος και Τουρισμός
 Η Κύπρος πριν από την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπρεπε να εναρμονιστεί πλήρως με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και να πείσει τους Ευρωπαίους εταίρους ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει μέλος της. Την 1η Μαΐου αυτού του χρόνου συμπληρώνονται έντεκα χρόνια από την ένταξη μας και βρισκόμαστε σε μια από της πιο δύσκολες στιγμές της πολιτικό-οικονομικής ιστορίας μετά την Τούρκικη Εισβολή του 1974. Η τουριστική βιομηχανία αφ’ ενός δεν ανταποκρίνεται επιτυχώς στην απαιτούμενη αναδιάρθρωση κι αυτό λόγω της πολυπλοκότητας των σχέσεων με τους διαπλεκόμενους φορείς και αφετέρου δεν κατάφερε να παίξει σημαντικό ρολό στην βελτίωση της οικονομική κατάστασης. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στον αποπροσανατολισμό του κράτους να διαμορφώσει σωστή και υλοποιήσιμη στρατηγική στον τομέα του τουρισμού Το παρόν άρθρο στοχεύει να παρουσιάσει την σχέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο. Η Ευρωπαϊκή Ήπειρος δέχεται κάθε χρόνο 563 εκατομμύρια τουρίστες με $496 δισεκατομμύρια έσοδα (Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού 2014). Είναι η πιο δημοφιλής ήπειρος και αυτό οφείλεται στην συνοριακή γειτνίαση μεγάλης ποικιλίας χωρών με διαφορετική κουλτούρα, παράδοση, φυσική ομορφιά και γαστρονομία. Η Ευρωπαϊκή ιδέα με την πολιτική και οικονομική ένωση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ηπείρου, έρχεται να αναβαθμίσει την τουριστική δραστηριότητα τόσο τις προσφερόμενες υπηρεσίες όσο και στο προφίλ των επισκεπτών. Πιο συγκεκριμένα η Συνθήκη της Λισσαβώνας για το 2000-2010 συμπεριέλαβε τον τουρισμό στις προτεραιότητες της ως κινητήριο μοχλό στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας («Αύξηση του δυναμικού του τουρισμού για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης» [COM(1999) 205]). Με τέσσερις πυλώνες στρατηγικής και τομείς δράσης: — προώθηση της ανταλλαγής και της διάδοσης πληροφοριών — βελτίωση της κατάρτισης και των προσόντων στον τομέα του τουρισμού — βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών που συνδέονται με τον τουρισμό — προώθηση της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού. Το 2010 το όραμα της Ευρώπης αντικατοπτρίζεται σε μια νέα στρατηγική το ‘Ευρωπη 2020’ [COM (2010)2020] με στόχους την αύξηση της απασχόλησης, την διεπιστημονική έρευνα και την ανάπτυξη, το κλίμα/την ενέργεια, την εκπαίδευση, την κοινωνική ένταξη και τη μείωση της φτώχειας. Η Κύπρος αποτελεί το ανατολικότερο νησιωτικό σημείο αυτής της διευρυμένης Ευρώπης. Η αεροπορική σύνδεση ανοίγει νέες ευκαιρίες μετακίνησης με τις χαμηλού κόστους αερογραμμές ( Ryanair, Easy Jet, Blue Air). Ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού αποτελεί την κορωνίδα ανάπτυξης τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό με την σωστή προβολή. Η Κύπρος πρέπει να ενσωματωθεί δυναμικά και ενεργά στους στρατηγικούς στόχους του ‘Ευρώπη 2020’ και ειδικά στα πλαίσια της τουριστικής βιομηχανίας. Η τοπική διοίκηση στον τουρισμό επιβάλλεται να ακολουθεί συγκεκριμένες γραμμές δράσης που συγκλίνουν αλλά συνάμα αξιοποιούν την Ευρωπαϊκή πολιτική. Αξιοσημείωτη είναι κεντρική προβολή της Ευρώπης διαδικτυακά με την Κύπρο, να προβάλλεται στην ιστοσελίδα ‘visiteurope.com’. Η Ευρωπαϊκή πολιτική στον τουρισμό ενθαρρύνει διεθνείς συνεργασίες, αναπτύσσει την έρευνα και την καινοτομία, καθοδηγεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αναμφίβολα η σωστή στρατηγική στον τουρισμό μέσα στα πλαίσια της ευρωπαϊκής πολιτικής θα επιφέρει διακλαδικές και πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις για την ανάταση της οικονομίας.
 Aρθρο στον Οικονομικό Φιλελεύθερο - Κυριάκη 29 Μάρτη 2015, σελίδα 30
Photo: all rights reserved to the photographer

No comments:

Post a Comment

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S

  Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S Η πανδημία του COVID 19 επέφερε αλλεπάλληλες επιπτώσεις   με κυριότερη την κατακόρυφη πτώσ...