Tuesday 24 March 2015

Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στον Τουρισμό


Από τις νέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας προκύπτει ότι η επένδυση στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό στη στρατηγική δράση των προορισμών. Στο προφίλ του νέου τουρίστα παρατηρείται αυξημένη ανάγκη αποκόμισης μεγάλου όγκου πληροφοριών πριν από κάθε ταξίδι. Επίσης, η τοποθέτηση πολλών χωρών ως τουριστικών προορισμών διευρύνει το φάσμα της τουριστικής προσφοράς και ο ανταγωνισμός είναι σαφώς μεγαλύτερος. Η Κύπρος αποτελεί έναn παραδοσιακό και δημοφιλή προορισμό, γι’ αυτό πρέπει να επαναπροσδιορίσει την παρουσία της και ψηφιακά.
Τόσο ο ανταγωνισμός και η δυναμική παρουσία νέων προορισμών στα τουριστικά δρώμενα, όσο κι οι αρνητικές επιπτώσεις, που απορρέουν λόγω της οικονομικής κρίσης, επιβάλλουν μια συγχρονισμένη ηλεκτρονική παρουσία του τουριστικού προϊόντος. Η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και η ευρεία κάλυψη των δικτύων επικοινωνίας και των μέσων κοινωνική δικτύωσης (Twitter, Facebook) δημιούργησαν μια νέα τάση στην αναζήτηση πληροφοριών στην τουριστική βιομηχανία. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να αποκομίσουν έγκαιρες και έγκυρες πληροφορίες οποιαδήποτε στιγμή από τα κινητά και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Οι καταναλωτές αναζητούν τις σωστές πληροφορίες από τα διάφορα ηλεκτρονικά μέσα και με αυτό τον τρόπο καλύπτουν τις ανάγκες τους. Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, διαφαίνεται ότι η ανάγκη προβολής του νησιού μας ως τουριστικού προορισμού πρέπει να εναρμονιστεί πλήρως με τις νέες τάσεις των διεθνών αγορών, με την εφαρμογή σύγχρονων μέσων στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Αυτό αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο στην τελική απόφαση των τουριστών για την επιλογή συγκεκριμένων προορισμών.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) διαδραματίζουν σημαντικό ρολό στην εφικτή προώθηση των προορισμών με τη διάχυση επίκαιρων πληροφοριών. Συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία συνεργασιών μεταξύ των τουριστικών παραγόντων με οφέλη στην οικονομία κλίμακας (economies of scales), και των εξωτερικών οικονομιών (network externalities). Το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες: α) το εμπόριο επιχείρησης προς επιχείρηση ((business-to business B2B), β) το εμπόριο επιχείρησης προς καταναλωτή (business-to-consumer B2C), και γ) το εμπόριο καταναλωτή προς καταναλωτή (consumer -to-consumer C2).
Σημαντική είναι η ηλεκτρονική παρουσία στη δημιουργία ανταγωνιστικού και συγκριτικού πλεονεκτήματος με τον επαναπροσδιορισμό ενός σύγχρονου μοντέλου στρατηγικής. Οι νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς επιβάλλουν την ομαδοποίηση των επιμέρους αναγκών των καταναλωτών στους διάφορους προορισμού. Ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας είναι η διαμόρφωση και ενίσχυση της προβολής του τουριστικού προϊόντος με σωστή πρακτική προώθησης. Αυτό αποδεσμεύει την Κύπρο από την εξάρτηση από Ευρωπαϊκούς τουριστικούς πράκτορες και δημιουργεί νέες αγορές ανεξάρτητων τουριστών (independent travellers). Επίσης, οι επισκέπτες μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους τουριστικά πακέτα μέσω του internet με σημαντικό κίνητρο την αποκόμιση δυναμικών εμπειριών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ (ΗΜ) πρέπει να γίνεται με εμπεριστατωμένη στρατηγική στο e-business. Βασικός στόχος είναι η αξιοποίηση, εφαρμογή και διαχείριση όλων των καναλιών επικοινωνίας (cross channels) στα πλαίσια της ψηφιακής τεχνολογίας. Κεντρικό στοιχείο είναι η καλύτερη διαχείριση του τουριστικού προϊόντος, που είναι ένα κράμα από διάφορες υπηρεσίες με αγοραστές σε ευρύ γεωγραφικό φάσμα όπου η αναζήτηση και αποκόμιση υπηρεσιών γίνεται σε συνεχή χρονική φάση. Επίσης δίνεται έμφαση στη δημιουργία σωστών πλατφορμών διαδικτυακής κάλυψης που είναι δαπανηρή, αλλά με σωστή στρατηγική και επένδυση θα επιφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη με μεγάλη εμβέλεια προώθησης του τουριστικού προϊόντος.
Το Η.Μ. έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει και ενδυναμώσει την ταυτότητα (Branding) του προορισμού μέσα από τη δυναμική ηλεκτρονική παρουσία του Οργανισμού. Η Κύπρος πρέπει να εισέλθει δυναμικά στο διαδίκτυο ειδικά τώρα με την παραπληροφόρηση των ξένων μέσων μαζικής επικοινωνίας. Οι περιορισμένοι χρηματικοί πόροι πρέπει να διανεμηθούν στην αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ) για τη διάχυση επικυρωμένων και σωστών πληροφοριών για καλύτερη εξυπηρέτηση.
- See more at: http://www.philenews.com/el-gr/f-me-apopsi-eponymes-gnomes/385/166508/technologies-pliroforikis-kai-epikoinonion-ston-tourismo#sthash.oq3QjNVs.dpuf

No comments:

Post a Comment

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S

  Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S Η πανδημία του COVID 19 επέφερε αλλεπάλληλες επιπτώσεις   με κυριότερη την κατακόρυφη πτώσ...