Tuesday 13 October 2015

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία, το ανθρώπινο δυναμικό και η διαχείριση γνώσης




Η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι περίπλοκη στη  φύση της με πολλαπλές και αλυσιδωτές  σχέσεις, που αναπτύσσονται τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο  εσωτερικό περιβάλλον.  Κύριο μέλημα είναι η καλύτερη πρόσφορα των διαφόρων αγαθών και  υπηρεσιών στους πελάτες ειδικά στα ξενοδοχεία που κατηγοριοποιούνται πέντε αστέρων. Με τον  συνδυασμό  άριστης  ποιότητας  υποδομών, καθώς  και την διανομή των υπηρεσιών από τους εργαζόμενους. Ο ανταγωνισμός αλλά και η ωρίμανση της βιομηχανίας  καθιστούν δύσκολη την εξασφάλιση του μεριδίου της αγοράς και την επαρκή ικανοποίηση των πελατών. Το παρόν άρθρο  στοχεύει να τονίσει την σημασία της διαχείρισης γνώσεως σε σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις  σε μια περίοδο δύσκολη λόγω της οικονομικής κρίσης και των πολιτικών ασταθειών με ειδική αναφορά στην Ουκρανία και Μέση Ανατολή.

Στην  ξενοδοχειακή βιομηχανία το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο και αναπόσπαστο μέρος των υπηρεσιών αλλά και της εταιρικής ταυτότητας. Η εναλλαγή και η αντικατάσταση προσωπικού δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα τόσο οικονομικά όσο και οργανωτικά . Η παρατεταμένη ανεργία και η εισδοχή στην αγορά νέων επιστημόνων με ειδικευμένες γνώσεις, αλλά χωρίς πρακτική εφαρμογή, δημιουργεί μιαν ανησυχία για το μέλλον. Από την  μια η ανάγκη επιβίωσης των ξενοδοχείων με την μείωση των εξόδων και από την άλλη η τεταμένη πίεση για την προσφορά άριστων υπηρεσιών στους απαιτητικούς πελάτες. Τα νέα δεδομένα των επιχειρήσεων επιβάλλουν εμπεριστατωμένη ανάλυση των πληροφοριών με στόχο την ανάκτηση σωστών γνώσεων στη διαχείριση των φυσικών και ανθρωπίνων πόρων, καθώς επίσης και την μείωση της διαρροής της και μετακίνηση της γνώσης  με την απόλυση των εργαζομένων.

Η διαχείριση γνώσης σε καιρούς οικονομικής κρίσης, με το ανθρώπινο δυναμικό να αποτελεί το σημαντικότερο κεφάλαιο μεταφοράς και ανταλλαγής γνώσεων δημιουργούν δυνατή εταιρική κουλτούρα δηλαδή εσωτερική επικοινωνία. Η σωστή επικοινωνία οδηγεί στην  απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος  και προασπίζει τους  στρατηγικούς στόχους  της επιχείρησης. Προοδευτικοί οργανισμοί επενδύουν στην δημιουργία κριτικού και ανοικτού  πνεύματος στον τρόπο διαχείρισης της  γνώσης και ανταλλαγής πληροφοριών και εμπειριών.  Εισαγάγουν την έννοια του οργανισμού μάθησης (learning organization) και δημιουργούν  κλίμα εμπιστοσύνης στο ανθρώπινο δυναμικό με την συνεχή προσπάθεια εμπλουτισμού των γνώσεων αλλά και την ανάπτυξη των ικανοτήτων.  Επίσης προβάλλουν συστηματικά τα σύγχρονα τεχνολογικά  μέσα αποκόμισης πληροφοριών και την ανάγκη εκπαίδευσης για σωστές  πρακτικές   με την  υιοθετήση σωστών τακτικών συλλογής, ανάλυσης και διοχέτευσης των πληροφοριών.

Η συλλογή επικαιροποιημένων πληροφοριών δημιουργεί την δόμηση της  γνώσης  με τους υπαλλήλους να  την προάγουν και να την μεταδίδουν με σωστές μεθόδους και πρακτικές. Με αυτό τον τρόπο τίθενται τα θεμέλια για την επίτευξη ανταλλαγής και εμπλουτισμού γνώσεων, που πηγάζουν από την έννοια του οργανισμού μάθησης (learning organization). Επίσης η αποθήκευση και ανάλυση των πληροφοριών προωθούν την όσο το δυνατό καλύτερη επικοινωνία στον οργανισμό και θέτουν τις βάσεις για καινοτόμες πρακτικές και διαδικασίες. Η καινοτομία επιφέρει την διαφοροποίηση και ενθαρρύνει την προσαρμογή και την  εξέλιξη του οργανισμού και εξαλείφει τον κίνδυνο της στασιμότητας.

Οι οργανισμοί που επενδύουν στην αποθήκευση και την διαχείριση της γνώσης με ειδικά τμήματα και στελέχη καταρτισμένα και ικανά να επιβλέψουν, να κωδικοποιήσουν  και να μεταφέρουν την γνώση θέτουν τις βάσεις για το μέλλον. Επίσης, επιδίδουν σεβασμό στις εσωτερικές διαδικασίες αναγνωρίζουν και εμπλουτίζουν  τις ικανότητες των εργαζομένων,  χωρίς να προσβλέπουν στην εκμετάλλευση της ανεργίας για  εύκολο και γρήγορο χρήμα. 

Picture: all rights reserved to the creator. 

No comments:

Post a Comment

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S

  Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S Η πανδημία του COVID 19 επέφερε αλλεπάλληλες επιπτώσεις   με κυριότερη την κατακόρυφη πτώσ...