Thursday 10 February 2022

Τουρισμός, επανεκκίνηση αλλά με ανανεωμένη στρατηγική και στόχους


 Τουρισμός, επανεκκίνηση αλλά με ανανεωμένη στρατηγική και στόχους

28/02/2021

Τον τελευταίο χρόνο η πανδημία του COVID-19 μας δίδαξε πολλά. Ο γενικός αποκλεισμός επέφερε σημαντικές επιπτώσεις σε όλο τα φάσμα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Η τουριστική βιομηχανία καλείτε να μαζέψει τα συντρίμμια της και να επανέλθει δυναμικά. Επανεκκίνηση με νέα μυαλά που να έχει ως στόχο την αναδιοργάνωση και την ανάδειξη της βιομηχανίας. Τι μάθαμε από την πανδημία; Ο τουρισμός αποτελεί το Άλφα και το Ωμέγα για τη βιωσιμότητα της κυπριακής οικονομίας με το ανθρώπινο δυναμικό να αγγίζει το 1/3 του ενεργού ανθρώπινου κεφαλαίου. Χωρίς βιώσιμη και παραγωγική τουριστική βιομηχανία η Κύπρος δεν μπορεί να σταθεί. Άρα από τώρα και στο εξής, θα πρέπει να θέσουμε τα θεμέλια για να αμβλύνουμε τα «κακώς κείμενα» της βιομηχανίας.

Η βιομηχανία μαστιζόταν από χρόνια προβλήματα όπως για παράδειγμα την εποχικότητα, την έλλειψη επαγγελματισμού στα ξενοδοχεία, την ανάγκη απαγκίστρωσης από την αγγλική αγορά. Παρόλο που υπάρχει δομημένη στρατηγική ανάπτυξηςτου Τουρισμού (2017-2030), ο αρμόδιος φορέας υλοποίησης, που είναι το Υφυπουργείο Τουρισμού, πρέπει να επιδείξει ευελιξία και να αναδιοργανώσει επιμέρους τακτικές ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της πανδημίας. Μια «μικρής κλίμακας» προσέλευση τουριστών θα αποτελέσει το μέλλον της επανεκκίνησης και αυτό συνεπάγεται την ανάπτυξη ειδικών προϊόντων και δραστηριοτήτων που να ανταποκρίνονται στις νέες συνθήκες. Περισσότερες περιοχές (κυρίως αγροτικές) πρέπει να ενταχθούν στον τουριστικό χάρτη με στόχο τη διασπορά της συγκέντρωσης και την αξιοποίηση εναλλακτικών προορισμών. Η ποικιλομορφία, η προσβασιμότητα σε συνδυασμό με τη μικρή εμβέλεια και τη φυσική ομορφιά της Κύπρου είναι ιδανικά κριτήρια. Περαιτέρω, η επανεκκίνηση επιβάλλει την προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής αγοράς και την προσέλκυση ταξιδιωτών από πολλές χώρες ούτως ώστε αν μην υπάρχει εξάρτηση σε συγκεκριμένες αγορές.

Επιπρόσθετα, επιβάλλεται η αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας, η αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά και η αναθεώρηση του τρόπου επαγγελματικής προσέγγισης των εργαζομένων στην τουριστική βιομηχανία. Απαραίτητη κρίνεται η σωστή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Περισσότερο από ποτέ η καθαριότητα στα ξενοδοχεία θα αποτελέσει το σημαντικότερο κριτήριο ικανοποίησης των φιλοξενουμένων.

Οι πρακτικές και τα πρωτοκόλλα θα μας συνοδεύουν και στην μετά COVID-19 εποχή με τα ξενοδοχεία να καλούνται να τις εφαρμόσουν κατά γράμμα. Η Κύπρος πρέπει να καταστεί ένας ανταγωνιστικός προορισμός ακόμα και σε περιόδους κρίσεως. Το τουριστικό προϊόν πρέπει να διαφοροποιηθεί και να προβληθούν δραστηριότητες που ενδυναμώνουν την εμπειρία των ξένων επισκεπτών. Η εισαγωγή και χρήση νέων τεχνολογιών προσφέροντας εξατομικευμένες πρακτικές πρέπει να είναι ψηλά στην ατζέντα, του στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό.

Το restart του Τουρισμού στην μετά την COVID-19 εποχή δημιουργεί νέες προοπτικές ανάπτυξης με στόχο την εύρυθμη λειτουργία των τουριστικών διαδικασιών. Ας αδράξουμε τις ευκαιρίες που ξεδιπλώνονται μπροστά μας για να καταστεί η Κύπρος ο πιο ανταγωνιστικός Μεσογειακός και Ευρωπαϊκός προορισμός.  

*Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.


https://www.stockwatch.com.cy/el/blog/5010581-toyrismos-epanekkinisi-alla-me-ananeomeni-stratigiki-kai-stohoys?fbclid=IwAR3knvuzllMHXOT_tPQ23w2aGWBx0lwn767GHfBQvx89VHhGdKqx8gPKGCw


No comments:

Post a Comment

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S

  Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εκπέμπει S.O.S Η πανδημία του COVID 19 επέφερε αλλεπάλληλες επιπτώσεις   με κυριότερη την κατακόρυφη πτώσ...